Tuesday, September 25, 2007

grouping... hw r U?

Salam....

Actualy, aku suka gak wat keja2 ngn group members sebab aku rasa kerja ngn group ni myenangkan kerja and agak meringankan beban yg seseorg individu tu taggung klu wat sensorg.

Bukan kah memang meringankan klu 1 keja tu dibuat beramai2 klu org jawa ckp, rewang2 la... Cepat siap, n meriah jadinya....

Tp, kenyataan atau statement di atas tidak sesuuuaiii..... tuk dikaitkan ngan group project in my study. Tah la kenapa ak rasa cam lebih senang wat keja sorang2 drpd wat ngan grup nie... Group ak mostly tak berjeneh...

Aku pon tak paham kenapa aku selalu ja diduga n diuji tahap kesabaran dan mental setiap kali dapat group project or assignment. Nape aku susah nak dapat group yg sekepala n komited ngn keja yg nak dibuat.

Bukan bermaksud takdak lggsung mmber group yg best, tp sem nie, aku dah terlalu banyak dikecewakan oleh grup mber. Aku tak taksa depa nie sume go beyond my expectation but, at least ada lah sket... Nie, x.... Dari skolah lagi, aku yg over dari dorg...

Cam yg ak kata td, bukan sume grup x bes, adalah... cam grup BM, HCI, SAD, DSA, Multimedia, errm... apa lagi yer???
Aku rasa... xbyak r....

Well... bukan sumer org leh terima aku nyer style, somehow kena... moretimes no....
Pendek kata, aku mmg tak leh nak put the high aspectation to somebody or anybody to do their job. Tp, yg paling lemahnya klu group ngn mmber sendri.. nak tegur or arah lebih2 nanti merajuk... pastu mulalah taknak kawan lah...itulah... inilah... Adust.... rimas!!

Aku nie mmg spesis mamalia yg komited ngan keja aku... So, aku tak dak problem nak wat keja ngn sapa pon n apa sbarang keja pon... Sbb 2, waktu aku keja kat kilang dlu, ramai yg trust me. Sampai mesin lama yg xdk sapa leh hendel pon aku leh lenient kan.... Klu tak... jangan pggil aku lin..

Tp, klu nak samakan orang hidup ngn mesin tu tak leh la kan?? So, wat should I do????
Whatever.... Although there are many things happend...I'm never quit!!
"Perjuanganku Belum Selesai..."
Aku akan trus berusaha hingga melepasi garisan penamat.

Andai mati jadi taruhan, kujadikan Iman sebagai pegangan....
Andai harta terpaksa dikorbankan, akan kujuang menegakkan keadilan...
Andai hati tak keruan, tetap kugagah mencari penyelesaian...

Means..., biar dari mana pun, bagaimana pun, cara apa pun... Aku tetap terima takdir dan ujian yg dberikan utk diriku... Semoga waras...
Ameen....

2 comments:

MamaKaisah said...

sian Lin...sabor je lah...semuanya kita belajar dari pengalaman.. tak tension, geram dsbgnye mmg bukan pelajar namenye..

akak lagilah... dok teringat umah, anak, laki..hihi.. tapi, rugi tak kawen cepat2..bukan pe, ade pendorong dan backup utk segala suka duka dan kekecewaan kita.. kredit to my beloved hubby and my little gurl...

Anyway, nak raye ni.. maafkanlah segala kesalahan org, semoga kita sentiasa dimaafi oleh orang...

Selamat ari raya.. maaf zahir dan batin..

p/s: akak nak wit raya sekurang2nye yang kaler merah 3...hihhihii...

MamaKaisah said...

Lin..bilenye nak update blog ni...