Sunday, September 23, 2007

risau...

Ari kmis yg lalu, ak da kol adik manjaku "Nana". Lega ati ak bila dpt dgr suala manja dia tu. Ak tayakan keadaan dia. Alhamdulillah... dia chat...yg len pn chat.

Ak bukan pa, ak bimbang ngn ctuasi skrg nie, kanak2 mmg tak slamat. Mau tak nyer, kes adik nurin jazlin yg hilang tu, wat ak tringat sgt kat adik aku yg sorg nie... Dia kata, mak n abah dah tak bagi dia p main jauh2... dia dh xleh bebas sgt cam dlu... lega sket ati ak... Tp, ksian lak kat dia... Takpe la... beringat sblm terkena... Nasib bik dia paham...

Sayang....Nana... :*

Time 2, masih dlm siasatan tntg mayat knak2 prempuan dlm beg. Nana yg britau ak yg budak pompuan 2 adalah nurin. Sebak tul...

Dia kata, sebab 2 lah mak n abah control dia... Dia pn trut kesian gak kat nurin.

Sebenarnya, ak bangga ngn adik aku nie sb dia nie matang. Bijak berfikir dan faham dlm sebarang situasi. Ak rasa, klu budak len, tentu dh mberontak mintak macam2...

Aku plak, slalu terbayang gambaran keadaan arwah adik nurin 2. Tak dpt ak bayangkan klu menda nie brlaku kat kluarga kami. Aku rasa, akulah orang yg paling lemah skali dlm perkara nie. Maunya aku amok menggila atau sasau tak dpt terima kenyataan.

Oleh itu, ak sgt2 berharap dpt tgok adik2 aku mbesar dgn baik dan bahagia dlm hidupnya...

Sesekali ak terkenangkan arwh adik nurul huda yg turut menerima nasib malang. Maka berkumandang lah lagu "Terlalu Istimewa" oleh adibah nor dibenakku.

Tahla, klu time2 critical camnie, slalu jer adalah menda2 len yg ak nak wat, pkir n macam2 lg lah...

Tp, lega lak rasanya bila dh luahkan kat cni, taklah ak pendam sgt...

No comments: